Hello Everyone,
I am trying to research the Leyland Buffalo (the model produced between 1955-1960). I was surprized to find out you had them in Spain, and even more to see at least two survived, because this was not a successful Leyland model. From what I found out, the problem was that the English (as usual) did not develop the model properly, so that in the end what should have represented competition to the big USA trucks did not fulfil its potential. One of the problems was that the gear box ratios were wrong (6 speed at first and only later ZF gear box with 12 speeds). There might have been reliability issues with the engine (it was powerful enough for the time - 230CV was not bad for 1955, and later there was a 300CV version which was used only in railcars).
It seems that apart from Spain, they were mainly exported to Australia, New Zealand and South Africa. We (in Israel) had one example only. As you can see from the pictures, they all had different cabines. The first one is the lone Israeli Buffalo (I got the picture from srulik500, an Israeli truck driver friend of mine who works for the same company which owned the Buffalo at the time):
The next one is of an Australian Bufallo. The truck belongs to Bill Baskett of Queensland - see the completely different cabine (picture originally from BigLorryBlog,
http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/ ):
I made a post on this in the Australian HCVC forum (
http://hcvc.com.au/forum/YaBB.pl?num=1256484174 ) - I used Isidoro's picture of the Papa Ali Bufallos and another one which I cannot find again - I mentioned the origin of the photos and linked to the forum, so I hope nobody will get angry with me (I tried to read the rules before but it is very difficult for me, because I do not speak Spanish)! Isidoro - I will of course make corrections if you want.
My questions, which I hope forum members will be able to answer, are:
- What was the reputation of the Buffalo in Spain?
- What specifications did they have - I saw one had Trilex wheels, very unusual for Leylands and never seen on "English Empire" Buffalos?
- How many were imported?
- How many survive?
- Any news on the rebuild of the Papa Ali Buffalos?
- Who made the cabines (in my opinion, the style is superb, the Spanish Buffalos are the best looking of them all)?
- Lastly, does any of the South American forum members know if the model was exported to that continent?
Advance thanks for any answers - sorry about so many qustions!
Best regards,
T
PS: Spanish translation by Google below.
Hola a todos,
Estoy tratando de investigación de la Buffalo Leyland (el modelo fabricado entre 1955-1960). Me sorprendí al descubrir que tenía en España, y aún más para ver al menos dos sobrevivieron, ya que este no era un modelo de Leyland éxito. De lo que he averiguado, el problema es que el Inglés (como siempre) no se desarrolló el modelo correctamente, de modo que al final lo que debería haber representado una competencia para los camiones grandes EE.UU. no desarrollar su potencial. Uno de los problemas era que los coeficientes de caja de cambios se equivocaron (6 velocidad a la primera y sólo más tarde la caja de cambios ZF de 12 velocidades). No podría haber sido problemas de fiabilidad con el motor (que era lo suficientemente poderoso para el momento - 230CV no era mala para el año 1955, y después hubo una versión de 300CV que se utilizó sólo en vagones de ferrocarril).
Parece que, aparte de España, se exportan principalmente a Australia, Nueva Zelanda y Sudáfrica. Nosotros (en Israel) había sólo un ejemplo. Como se puede ver en las fotos, todos ellos tenían cabinas diferentes. El primero es el único israelí Buffalo (tengo la imagen de srulik500, un conductor de camión israelí amigo mío que trabaja para la misma empresa propietaria de los Buffalo en el momento):
El siguiente es de un Bufallo de Australia. El camión pertenece a Bill Baskett de Queensland - ver la cabina completamente diferente (imagen original de BigLorryBlog,
http://www.roadtransport.com/blogs/big-lorry-blog/):
Hice un post sobre esto en el foro HCVC australiano (
http://hcvc.com.au/forum/YaBB.pl?num=1256484174) - Solía Foto Isidoro del Papa Ali Bufallos y otra que no puedo encontrar de nuevo - He mencionado el origen de las fotos y vinculada al Foro, así que espero que nadie se enoja conmigo (yo traté de leer las reglas antes, pero es muy difícil para mí, porque yo no hablo español)! Isidoro - Yo, por supuesto, hacer las correcciones si lo desea.
Mis preguntas, que espero que los miembros del foro será capaz de responder, son:
- ¿Cuál era la reputación de los Buffalo en España?
- ¿Qué características tenían - Vi una tenía ruedas Trilex, muy inusual para Leyland y nunca visto en "Inglés Imperio" Búfalos?
- Fueron importados ¿Cuántos?
- ¿Cuántos sobreviven?
- ¿Cualquier noticia sobre la reconstrucción de la Papa Ali Búfalos?
- ¿Quién hizo las cabinas (en mi opinión, el estilo es excelente, los búfalos españoles son los más guapos de todos ellos)?
- Por último, ¿alguno de los miembros del Foro de América del Sur saber si el modelo se exporta a ese continente?
Gracias por adelantado para cualquier respuestas - Lamento qustions sobre tantos!
Saludos cordiales,
T